Vi hjelper deg gjennom hele søknadsprosessen. Både ny søknad og fornyelse.
Innhold i leveranse
Vi kan hjelpe deg med din søknad om sentral godkjenning. Vi følger deg opp gjennom hele prosessen og utarbeider søknaden (både ny søknad og fornyelse), helt til innlevering til DiBK (direktoratet for byggkvalitet).
Søknad
Les mer
Vi sørger for komplett utarbeidelse av søknaden, i tett dialog med deg.
Kompetanse
Vi går gjennom og identifiserer hvilken kompetanse som er nødvendig for det godkjenningsområdet som du ønsker.
Erfaring
Vi går gjennom og identifiserer hvilken erfaring som er nødvendig for det godkjenningsområdet som du ønsker. Referanseprosjekter som dekker kravene, tar vi med i søknaden.
For en god søknad er det nødvendig med et positivt samspill mellom oss i fagavdelingen i Håndverksdata og deg som kunde. Vi tar initiativ og leder deg gjennom prosessen frem mot ferdig søknad.
Tre År
Sentral godkjenning utstedes for tre år om gangen. Vi kontakter deg når det nærmer seg tiden for ny søknad, for å høre om du ønsker vår hjelp igjen.
DiBK
Sentral godkjenning er en ordning som forvaltes av direktoratet for byggkvalitet.
Sentral godkjenning av foretak er en frivillig kvalitetsordning som beskriver faglig kompetanse, rutiner for kvalitetssikring og seriøsitet i foretaket. Mange oppdragsgivere benytter seg av ordningen for å sjekke at mulige underleverandører har nødvendige kvalifikasjoner og seriøsitet.
Rutiner
Når du søker om sentral godkjenning, må du samtidig bekrefte at dere har rutiner for kvalitetssikring som oppfyller plan- og bygningslovgivningen. Vi kan selvsagt også hjelpe deg med systemer for dette.
Kvalifikasjoner
I søknaden skal du dokumentere at kvalifikasjonene i foretaket er tilpasset godkjenningsområdet dere søker om. Kravene avhenger av både funksjon og tiltaksklasse.
Seriøsitet
Ordningen stiller også krav til foretakene, og spør etter blant andre registrering i MVA-registeret. Du kan ikke ha forfalt eller ubetalt skatt, forskuddstrekk, arbeidsgiveravgift eller merverdiavgift.
Det stilles også krav til foretaket at det oppfyller krav innen helse, miljø og sikkerhet.
Tiltaksklasse 1
6.832 eks. mva.
Bestill i dag!
Tiltaksklasse 2
7.357 eks. mva.
Bestill i dag!
Tiltaksklasse 3
På forespørsel
Bestill i dag!
Leveransen faktureres siste dagen i bestillingsmåneden. Det er du som kunde, som er ansvarlig for å gjøre nødvendig dokumentasjon tilgjengelig. Om ikke nødvendig dokumentasjon er tilgjengeliggjort innen 3 måneder fra bestillingsdato, avsluttes leveransen fra Håndverksdata (uten noen refusjon).
Ta kontakt med oss!
Sentral godkjenning
Kontakt oss, så hjelper vi deg med å sende søknad om sentral godkjenning.